ျမန္မာႏိုင္ငံရွိ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းမ်ားအတြက္ Social Media Marketing နဲ႔ပတ္သက္ၿပီး မွားယြင္းတတ္တဲ့ အခ်က္ (၃) ခ်က္အေၾကာင္း ေရးသားတင္ျပေပးထားပါတယ္.။ (5 Mins Read)
Social Media Marketing ဟာ ကြ်န္ေတာ္တို႔ ႏိုင္ငံမွာ အခုမွ စၿပီးေခတ္စားလာတာျဖစ္ေပမယ့္ ႏိုင္ငံတကာမွာေတာ့ Social Media ကို Marketing Channel တစ္ခုအေနနဲ႔ အသံုးျပဳေနခဲ့ၾကတာ အခ်ိန္အနည္းငယ္ ၾကာခဲ့ၿပီျဖစ္ပါတယ္.။ ကြ်န္ေတာ္တို႔ဆီမွာေတာ့ Facebook ကိုပဲ အသံုးအမ်ားဆံုးမို႔ Facebook Marketing ပဲလုပ္ေနၾကပါတယ္.။ ႏိုင္ငံတကာမွာ Facebook ထက္ အျခား Social Media Website မ်ားျဖစ္တဲ့ Twitter, Google plus, Pinterest, Linkedin, Tumblr အစရွိတဲ့ Social Network ေတြကို အသံုးျပဳၿပီး Customer မ်ားကို ဆြဲေဆာင္လွ်က္ရွိၾကပါတယ္.။ ဒီေဆာင္းပါးမွာ Social Media ကို အသံုးျပဳရာမွာ မွားယြင္းေနတဲ့ အခ်က္ (၃) ခ်က္ကို တင္ျပေပးသြားမွာပါ.။
(1) Facebook မွာ Post တင္လိုက္တာနဲ႔ အားလံုးၿပီးသြားၿပီ.။
ဒီအခ်က္ဟာ ျမန္မာႏိုင္ငံက စီးပြားေရးလုပ္ငန္းေတြ ပထမဆံုးမွားတဲ့အခ်က္ပါ.။ Facebook မွာ Post တင္လိုက္ရံုနဲ႔ သင့္ရဲ႕ Social Media Marketing လုပ္ငန္းဟာ မၿပီးေသးပါဘူး.။ Facebook မွာ Post တင္သင့္တဲ့ အခ်ိန္၊ မတင္သင့္တဲ့အခ်ိန္၊ တင္သင့္တဲ့ Content၊ မတင္သင့္တဲ့ Content အစရွိတဲ့ လိုအပ္ခ်က္ေတြ အမ်ားႀကီးရွိပါတယ္.။
Facebook မွာ တစ္ခုခုတင္ဖို႔ အေကာင္းဆံုးအခ်ိန္ဟာ ညေန (၃) နာရီမွ ည (၇)နာရီ ခန္႔ေလာက္အထိ ျဖစ္ပါတယ္.။ တင္သင့္တဲ့ ေန႔ရက္ေတြကေတာ့ ၾကာသပေတးေန႔မွ စေနအထိ ျဖစ္ပါတယ္.။ တင္တဲ့အခါမွာလဲ Shareable ျဖစ္တဲ့၊ ဖတ္လိုက္ရတဲ့သူ၊ ၾကည့္လိုက္ရတဲ့သူက ျပန္ရွယ္ႏိုင္မယ့္ Content မ်ိဳးကို တင္ရတာျဖစ္ပါတယ္.။ ဓါတ္ပံုနဲ႔ တြဲတင္တဲ့ Content ေတြဟာ စာသားခ်ည္းပဲ တင္တဲ့ Content ေတြထက္ စိတ္ဝင္စားမႈ ပိုမ်ားတာကိုလဲ နားလည္ရပါမယ္.။
ေနာက္တစ္ခု သတိထားရမယ့္အခ်က္က Consistent ျဖစ္ရပါမယ္.။ တစ္ေန႔ကို ပို႔စ္တစ္ခု ပံုမွန္တင္တာနဲ႔ တစ္ေန႔တည္း ပို႔စ္ ၇ ခုတင္ၿပီး တစ္ပတ္ေလာက္ေပ်ာက္သြားတာနဲ႔ မတူပါဘူး.။ ဒါေတြကို သတိျပဳရပါမယ္.။
(2) အရမ္းမိုက္တဲ့ Content တစ္ခု ေရးၿပီးသြားရင္ website ကို လူေတြ သူ႔အလိုလုိ လာၾကလိမ့္မယ္.။
ဒါလဲ သတိထားသင့္တဲ့အခ်က္ပါ.။ သင္ဘယ္ေလာက္ေကာင္းတဲ့ Content ပဲေရးေရး၊ လူေတြ မဖတ္လိုက္ရဘူးဆိုရင္ ဘာမွမထူးပါဘူး.။ Facebook မွာ Post တစ္ခုတင္လိုက္တာနဲ႔ Page ကိို Like လုပ္ထားသူ အားလံုး မျမင္ရပါဘူး.။ ေနာက္ဆံုး Analytics ေတြအရ Like ထားသူရဲ႕ 2% to 3% ပဲ ျမင္ရတာျဖစ္ပါတယ္.။ ဒီအတြက္ သင့္အေနနဲ႔ သင့္ Content ကို လူမ်ားမ်ားျမင္ေစခ်င္တယ္ဆိုရင္ Facebook ကို ပိုက္ဆံေပးၿပီး ေၾကာ္ျငာထည့္ရမွာျဖစ္ပါတယ္.။ Website မွာဆိုရင္လဲ ဒီလိုပါပဲ.။ သင္ေရးထားတဲ့ Content ကို သူမ်ားျမင္ေစခ်င္တယ္ဆိုရင္ SEO လုပ္ရမယ္၊ Social Media ေတြေပၚမွာ ျပန္ရွယ္ရမယ္.။ ဒီလိုမွမဟုတ္ဘဲ Content စပါယ္ရွယ္ႀကီးတစ္ခု ဖန္တီးၿပီး လာဖတ္ေအာင္ ထိုင္ေစာင့္ေနမယ္ဆိုရင္ေတာ့ ေမွ်ာ္လင့္ထားတဲ့ ရလဒ္ေတြ ထြက္လာမွာမဟုတ္ပါဘူး.။
(3) Facebook က ငါတို႔ႏိုင္ငံမွာ အသံုးအမ်ားဆံုးပဲ၊ Facebook Marketing ပဲ လုပ္သင့္တယ္.။ က်န္တာေတြေမ့ထားလိုက္.။
ဒါလဲမွားပါတယ္.။ ဥပမာဆိုပါေတာ့.။ သင့္ရဲ႕ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းက အလုပ္အကိုင္ရွာေဖြေရးလုပ္ငန္း ဆိုပါေတာ့.။ ဒါမွမဟုတ္ Business Consultant ဆိုပါေတာ့.။ Facebook နဲ႔ Linkedin ဘယ္ဟာ သင့္အတြက္ ပိုသင့္ေတာ္မယ္ ထင္ပါသလဲ? သင့္ရဲ႕ Target Customer နဲ႔ သူတို႔ အသံုးျပဳေနတဲ့ Network ကို သိထားသင့္ပါတယ္.။ စားသံုးသူေတြကို တိုက္ရိုက္ေရာင္းခ်တဲ့ Product နဲ႔ Service မ်ိဳးေတြအတြက္ Consumer ေတြအမ်ားစုရွိတဲ့ Facebook မွာ ေၾကာ္ျငာရင္ ထိေရာက္ႏိုင္သလို အေပၚမွာ ေျပာခဲ့တဲ့ B2B Service လို လုပ္ငန္းေတြဆိုရင္ေတာ့ Linkedin မွာ ေၾကာ္ျငာသင့္ပါတယ္.။ ႏိုင္ငံတကာကို ရည္ရြယ္တဲ့ News လို လုပ္ငန္းမ်ိဳးဆိုရင္ Twitter က သင့္ေတာ္ပါတယ္.။ ဒါေတြကို သိထားသင့္ပါတယ္.။
ဒီအခ်က္ေတြကေတာ့ Social Media Marketing နဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ျမန္မာႏိုင္ငံက စီးပြားေရးလုပ္ငန္းေတြ အျမင္မွားေနတဲ့ အခ်က္ေတြျဖစ္ပါတယ္.။ တျခားအခ်က္ေတြလဲ ရွိပါေသးတယ္.။ အေျခခံအခ်က္ေတြေလာက္ကိုပဲ တင္ျပေပးထားတာျဖစ္ပါတယ္.။ ဒါေလးေတြကို ျပဳျပင္ၿပီး Social Media ကို ကိုယ့္လုပ္ငန္းအတြက္ အက်ိဳးရွိစြာ အသံုးခ်ႏုိင္ၾကပါေစ.။ Digital Marketing နဲ႔ Social Media Marketing, Content Marketing နဲ႔ပတ္သက္ၿပီး MyanmarLeaders.com မွလဲ ဝန္ေဆာင္မႈေပးေနတဲ့ အေၾကာင္းလဲ တစ္ခါတည္း ေၾကာ္ျငာဝင္လုိက္ပါရေစ.။
Written by: ေအာင္မြန္ခ်မ္း


0 comments:
Post a Comment